Fota?

0kommentarer

Den eviga frågan man får när man rattar en ny telefon är hur kameran är. Personligen har jag inte allt för höga krav på kameran i en mobil, med tanke på de dåliga tekniska förutsättningarna som finns för optiken. Likaså tänker jag att om jag vill ta riktigt bra bilder tar jag med mig min systemkamera. Men för att snabbt fånga något på bild är mobilkameran perfekt, den är alltid med.
 
Till de krav jag ställer på en mobilkamera är att den ska vara rapp och ha en hyffsad upplösning. Den ska även ta relativt skarpa bilder.
 
Lever GFlex upp till mina krav?
 
 
En bild säger mer än tusen ord.... 
 
Jag tycker kameran i GFlex är helt ok jämfört med andra mobilkameror. Jag upplever dock att den fokuserar lite långsammare än G2 samt att det är svårare att få till riktigt skarpa bilder. Det är en liten fördröjning mellan klick och exponering. Med tanke på de krav jag ställer är kameran ändå bra och låter mig snabbt ta ett kort.
 
Här följer lite kort jag tagit med GFlex.
 
 
 
 
 
Vad gäller kamerans gränssnitt och funktioner är de samma som för G2. Funktionen Cheese-shutter finns med vilken jag inte kan leva utan. Säger cheese och kameran tar ett kort.
4.4.2, Android, G Flex, G2, LG,