Fler saker på samma gång

0kommentarer

Tänkte fortsätta med att gå igenom gränssnittet på GFlex och tänkte börja med att titta på notifkationslisten, som ser ut precis som på G2.
 
 
 
I och med releasen av Optimus G, presenterade LG ett gäng appar som kallas QSlide, vilket är appar som kan flyta ovanpå andra appar. Detta fanns med i G2 och även i GFlex. Apparna kommer man åt genom notifkationslisten, de har en egen rad där. Precis som på föregångarna innehåller notifikationslisten även reglage för ljusstyrka och ljudvolym.
 
 
 
Med G2 kom Slide Away, en funktion som gör att man kan "slänga iväg" upp till tre appar till vänsterkanten. För att göra det drar man med tre fingrar åt vänster. För att få fram apparna igen drar man med tre fingrar åt höger. Bilden åvan visar Twitter, Adobe Reader och Chrome.
 
 
 
Med GFlex kommer en ny funktion för multitasking, Dual Window eller Fleruppgiftskörning som den Svenska översättningen lyder. Genom att hålla in bakåtknappen en stund kommer ovanstående meny, där man väljer vilka appar man vill köra, först vilken app man vill använda i överkant av skärmen, därefter vilken app man vill ha nedanför. Nedan kör jag Google maps och Chrome samtidigt som jag har en QSlide anteckning ovanpå allt annat. Värt att notera är att Dual Window inte går att slänga till vänster för att spara det i Slide Away-panelen.
 
 
 
 
Den uppmärksamme ser att jag bytt hemskärm till Nova Launcher. Vilket jag igår skrev att jag inte skulle göra, men jag jämför lite emellan för att se vad jag saknar för funktioner i respektive hemskärm! 
G Flex, LG, Mutlitask, Q-Slide,

Kommentera

Publiceras ej