G-Flex till Sverige

0kommentarer

Igår ägde en presslansering rum, där LG presenterade G-Flex som finns i svenska butiker den 14e februari.





Enheten är en phablet med liknande hårdvara som G2 men med 6" kurvad skärm och fläskigare batteri. Skärmen är av typen p-oled vilket på papperet är lite sämre på att återge färger korrekt, jämfört med IPS som G2 har.

Den mest intressanta funktionerna är att enheten är böjbar, dvs skärm, chassi och batteri tål att ändra form en aning. Videor visar hur gflex tål upprepade böjningar. Rent användarmässigt kan jag tänka mig att den kommer passa fint i bakfickan och följa bakens form om man sätter sig på den.

En annan yttre funktion är ett självläkande bakstycke. Repar man ytan, läker den ihop efter en liten stund.

Inom kort har jag ett exemplar i min hand och det ska bli intressant att se vad jag tycker om LG G-Flex

Kommentera

Publiceras ej