Årefjällsloppet vs Runkeeper 1-0

0kommentarer

Så var dagen kommen, jag skulle köra min första riktiga tävling i skidor. Solen sken, det var några minusgrader, vindstilla och doften av adrenalin fyllde hela Edsåsdalen där starten gick. Loppet startade kl 10 och under de två och en halv timmarna jag höll på i spåret han minusgraderna förvandlas till plusgrader. Jag gled över mållinjen som 93e man efter att ha spurtat ifrån killen jag tagit rygg på de sista 3 kilometrarna. 
 
Självklart följde min G2 med, då jag skulle testa GPS och runkeeper samtidigt som spotify fick spela tempolåtar. För att inte bli distraherad av runkeepers rapportering av distans/tid stängde jag av röstguiden innan starten. Jag försökte även sätta en fördröjning på 5min innan aktiviteten skulle starta. Runkeeper har dock en begränsning på 99 sekunder, vilket jag blev varse och ställde in. 
 
Med svetten rinnandes och en kropp tömd på energi efter att ha gått i mål skulle jag snabbt stoppa aktiviteten i Runkeeper. Tro det eller ej, men Runkeeper hade ballat ur. I notifieringsfältet visades en widget med en pause och stop-knapp. Klick på någon av knapparna tog mig till Runkeeper som då genast kraschade. Det intressanta är att widgeten stannade i notifieringsfältet tills jag startade om telefonen. Det blev inget spår inspelat! Istället kunde jag botanisera vilt i den digra buffén av energidrycker och snask som väntade i målfållan.
 
Jag får helt enkelt leva utan all den data Runkeeper kan ge mig i form av detaljerade höjdkurvor och minuttider för detta lopp. Bara att anmäla sig till nästa år! 
G2, LG, Runkeeper, Årefjällsloppet,

Kommentera

Publiceras ej