Självläkande bakstycke

0kommentarer

En av de utmärkande egenskaperna för LG Gflex är det så kallade självläkande bakstycket. Den exakta kemiska sammansättningen av materialet är säkert både hemlig och skyddad av patent. Det ska enligt specifikation klara av att laga repor. 
 
Personligen tycker jag att det känns lite konstigt att behöva sätta ett skal på en telefon som kostar flera tusen. Telefonerna borde vara gjorda för vardaglig användning. 
 
Att göra en telefon med böjbar skärm och självläkande bakstycke tolkar jag som att LG försöker göra telefoner som håller bättre än de som finns på marknaden idag. Att telefonen klarar av att läka små repor som kan uppstå i fickan ser jag som en bra egenskap och kommer givetvis testa. 
 
 
 
Igår tog jag en synål och repade baksidan så det blev ett V över hela. Idag var repan helt borta. Jag har nu gjort ett nytt test där jag tog i mer och repan blev ganska djup. 
 
 
 
Jag kommer återkomma med resultatet och vi får helt enkelt se om repan försvinner eller ej! 
 

Kommentera

Publiceras ej